csevisuli

Ekreta belépés

Intézmény fenntartója

ESZTERGOMI TANKERÜLETI KÖZPONT

2500 Esztergom Széchenyi tér 6.

képviseli: Muszela Szabolcs

Tel.:+36 33 795 225

email.: esztergom@kk.gov.hu

Web.:https://kk.gov.hu/esztergom

A tankerület/iskola adószáma:

15839156-2-11

GDPR

Adatvédelmi tisztviselő neve:
dr. Drahos Tamás

elektronikus elérhetősége:
tamas.drahos2@kk.gov.hu

Levelezési címe:
Esztergomi Tankerületi Központ
2500 Esztergom, Széchenyi tér 6.

Borítékon kérjük feltüntetni:
Adatvédelmi tisztviselő SK felbontásra

Uncategorised

 

 

Kedves Olvasó!

 

Örömmel hozzuk tudtára, hogy iskolánk a 2024-es esztendőben az Országos Iskolakert Fejlesztési Program Iskolakerti Alapozó Alprogram V. ütemében nyertes pályázatot tudhat magáénak „kezdő iskolakertként”.

A pályamunkánk címe a „Föld, Kaland, Ilyesmi” elnevezést viseli, melynek gondolati sémája iskolánk küldetését és „hitvallását” hivatott magába foglalni.

Feltett szándékunk az iskolakert kialakítása által, a diákjaink természettel való kapcsolatának erősítése, a fenntarthatóság és a környezettudatosság előmozdítása, a tanulók oktatása és „élménytárházainak” bővítése a kertészkedés és a mezőgazdaság területén, továbbá, a közösségépítés ezen alternatív formában történő megvalósítása, kiegészítve a tanulók egészséges életmódra való nevelésével.

A kert megvalósítása a következőképpen kerül lefolytatásra Intézményünk által 2024. március 31-ig bezárólag: az iskola udvarán kialakítunk egy konyhakertet és egy bársonyvirág kertet emelt ágyások formájában, mi több, a talajszerkezet megerősítése végett  orgonaültetvényt tervezünk, megspékelve egy sziklakerttel-az esztétikum jegyében.

Amennyiben a fenti leírás felkeltette az érdeklődését és úgy érzi, szívesen csatlakozna tevékenységünkhöz, kérem vegye fel a kapcsolatot iskolánkkal.

Mottónk a következő:

„Építsünk Együtt Hagyományos és Természeti Köteléket,

Földdel, Kalanddal, Ilyesmivel (sz)építsük iskolai életterünket!”

A Határtalanul pályázati program keretén belül a 7. osztály a kesztölci és leányvári diákokkal együtt a horvát tengerparton tölthetett 5 napot, színes, gazdag programok során ismerkedve a határon túli magyarság életével.

Tisztelettel és szeretettel köszöntök minden látogatót a Piliscsévi Általános Iskola megújult honlapján!

Ismerkedjenek meg a Pilis lába alatt elhelyezkedő, gyermekközpontú, családias hangulatú iskolánk pedagógusaival, diákéletével, programjainkkal, pilisi szlovák értékeinkkel.

A Piliscsévi Általános Iskola az Esztergomi Tankerületi Központhoz tartozó, több mint 80 éve fennálló, szlovák nemzetiségi nyelvet oktató, integráló intézmény.

Jól felkészült, nagy tapasztalattal rendelkező pedagógusok tanítják a gyerekeket, akik nemcsak a tanulók tudására, hanem a személyiségük alakulására is odafigyelnek. Iskolánkban a felzárkóztatásra és a tehetséggondozásra egyaránt nagy hangsúlyt fektetünk.

Intézményünkben sok közösségteremtő programot szervezünk, építjük, segítjük a gyermekek közösségi léthez való tartozásának érzését. Hagyományőrző értékrendet közvetítünk, fontosnak tartjuk a múlt őrzését, mindemellett a gyerekek két különböző európai idegen nyelvet is tanulnak.

A jó közösségben a tagok felelősséget vállalnak egymásért, együtt éreznek és segítik egymást, célunk az, hogy ezt mindannyian megéljük, megtapasztaljuk.

Családias, természetközeli környezetben 1-8. évfolyamig fogadjuk a gyerekeket. Az iskola jelentős zöld területtel, sportpályával, játszótérrel várja a kicsiket és nagyokat.

Családias légkör jellemző gyermekközpontú intézményünkre. Az alsótól a felső tagozatig figyelemmel kísérjük a tanulók személyiségfejlődését, harmonikus kapcsolatot ápolunk egymással és a szülőkkel.

Célunk, hogy a nálunk tanuló gyermekek nemcsak tárgyi tudással rendelkezzenek, hanem az életre is felkészítsük őket, élményeket és a valahova tartozás érzését vigyék magukkal.

 

„Magad légy olyanná, amilyennek fiadat látni szeretnéd!”

/Deák Ferenc/

 

Bendur Judit Katalin

helyettes intézményvezető

 

Romány Tibor vagyok és testnevelőként, valamint osztályfőnökként veszem ki a részem a    Piliscsévi Általános Iskola életéből.

Hiszem, hogy testnevelőként az egyik legközvetlenebb és leginteraktívabb kapcsolat alakítható ki a gyerekekkel, amit megfelelően felhasználva, hosszú távú és szoros összefonódás hozható létre az egészséges életmód és az azt meghatározó gondolkodásmód között. A testnevelés órák elengedhetetlen szakmaiságát, anatómiai és fiziológiai terhelhetőségek felmérését, vagy akár a különböző képességek korosztályfüggő módszertanú fejlesztését, ki kell hogy egészítse, a személyiség tudatos formálása, ami meghatározó eszköz lehet az egészséges és kiegyensúlyozott életük megformálásában.

Osztályfőnökként fontos, de nem a legfontosabb feladat, hogy adminisztratív vagy tanulmányi eredmények részletes megvitatása terén vezetőt vagy felelőst kapjon az osztály. Szükség van egy jóindulatú, szeretetteljes, de határozott biztonságot adó iránymutatásra, amit az iskolában egy számukra központi helyen szereplő felnőttnek, az osztályfőnöknek kell betölteni. Az így megteremtett biztonságérzet és bizalom lehet a záloga az iskola, ezáltal a tanulás megszerettetésének, a szociális és társas kapcsolati képességek fejlődésének, az egyéni és közösségi problémák megoldásának módjából megtanult helyzetkezeléseknek, egyszóval az élet tanulásának…

…ha visszagondolok a régi tanítóimra, már nem igazán emlékszem, hogy mit és hogyan tanítottak. Arra emlékszem, hogy mit adtak…