csevisuli

Ekreta belépés

Intézmény fenntartója

ESZTERGOMI TANKERÜLETI KÖZPONT

2500 Esztergom Széchenyi tér 6.

képviseli: Muszela Szabolcs

Tel.:+36 33 795 225

email.: esztergom@kk.gov.hu

Web.:https://kk.gov.hu/esztergom

A tankerület/iskola adószáma:

15839156-2-11

GDPR

Adatvédelmi tisztviselő neve:
dr. Drahos Tamás

elektronikus elérhetősége:
tamas.drahos2@kk.gov.hu

Levelezési címe:
Esztergomi Tankerületi Központ
2500 Esztergom, Széchenyi tér 6.

Borítékon kérjük feltüntetni:
Adatvédelmi tisztviselő SK felbontásra

Uncategorised

Kedves Olvasó!

 

Engedje meg, hogy röviden bemutatkozzam. Kugler Judit vagyok, piliscsévi családból származom. Bár a tanulmányaim és az életem különböző szakaszai az ország más pontjaira is elvittek, végül gyermekeimmel hazaköltöztem és Férjemmel itt telepedtünk le, a Pilis lankái alatt.

 

Igazgatóként 2024.01.21-vel az Esztergomi Tankerületi Központ kötelékében kezdtem meg munkámat községünk közel 100 éves múlttal rendelkező intézményében. Első igazgatói ciklusomat igazgatóhelyettesi és tanári munka előzte meg, 2021-től kezdődően. Fiatal pedagógusként, az egyetem után itt helyezkedtem el, 2006 és 2010 között angol tanárként, tanulószobásként és osztályfőnökként kaptam lehetőséget, majd a magánszférában saját nyelviskolámat vezettem hosszú éveken át.

Fiatal korom óta tanítással foglalkozom, első diplomámat a Pécsi Tudományegyetemen szereztem meg hungarológus, és alkalmazott nyelvész szakon. Diplomámat a piliscsévi szlovák identitás kérdésköréből írtam. Ugyanebben az évben Cambridge-i végzettséget szereztem angol nyelv oktatásából, gyermek – és felnőttoktatásban. 2021- és 2023 között két újabb diplomát szereztem, MA képzésben. Így lettem végül magyartanár, tettem le a pedagógus szakvizsgát és a Kodolányi János Egyetemen végeztem el a közoktatási vezetőképzést. Szakmai érdeklődési körömbe mindig is a nyelvek, a nyelvek átadásának mikéntje, a kisgyermekkori nyelvelsajátítás, a kultúrák sokszínűsége, az identitás, a nyelvi jogok kérdésköre állt, ezért is szeretem ezeket a tantárgyakat tanítani.

Közoktatási vezetőként, ezekben az erősen átalakuló időkben fontos kérdés számomra, hogy szakmai ismeretek birtokában, azt folyamatosan fejlesztve, tudást másokkal megosztva végezzem hivatásomat. Vezetői tevékenységem során olyan intézményt és tantestületet képzelek el, ahol az egyenesség, állandóság, következetesség, kiszámíthatóság, rend alapvető követelményként jelenik meg, ugyanakkor jelen van a nyitottság, empátia, rugalmasság, humánum, a sokszínűség, és a folyamatos megújulásra való törekvés.

Az iskolai tevékenységeknek, az oktatás-nevelés központjában a tanulóknak kell lennie. Az iskolát gyermekközpontú szemléletű intézménynek tartom, és ennek szellemében szeretném munkámat végezni. Fontosnak tartom az élménypedagógiát, az innovációt, a hovatartozás érzésének erősítését.

Háromgyermekes anyaként és pedagógusként vallom, hogy a tanítás a szeretet kifejezésének egyik módja, s úgy gondolom, a gyermekek megérdemlik mindkettőt.

Célom, hogy egy olyan közösséget alakítsunk ki, ahol minden diák számára biztonságos és inspiráló tanulási környezetet teremtünk, ahol a diákjaink kibontakozhatnak.

Büszke vagyok rá, hogy kollégáimmal és diákjainkkal együtt részese lehetek ennek az izgalmas útnak és együtt dolgozzunk az iskola sikereiért.

Intézményünk nemzetiségi kötődése nehéz kérdéseket vet fel a jövőre nézve, ugyanakkor  hiszem hogy múlt nélkül nincs jelen, se jövő, vallom Babits szavait, miszerint „…mennél gazdagabb a múltad,  annál több fonálon kapaszkodhatsz a jövőbe”.

Köszönöm a bizalmat azoknak a Szülőknek és Pedagógusoknak, akik intézményünk mellett elköteleződnek, akik hisznek abban, hogy a helyben lét ajándék és hogy egy kis falu iskolája is lehet versenyképes!

„Ahhoz, hogy egy gyermek virággá váljon, szüksége van az öntözésre a jó tanárok részéről.” /Rudolf Steiner/

„Ott virágozz, ahol gyökerezel!” (népköltés)

 

A felnőtteknek Kováts Andrea, a gyerekeknek Andi néni vagyok. Matematikát, fizikát tanítok.

Rengeteg dolog van a világon, amitől félünk, pedig valójában semmi okunk

nincs rá. Ilyenek például a pókok, és ilyen a logaritmus is…

A matematika egy izgalmas logikai játék, ami nem szabad, hogy a gyerekek

számára mumus legyen, sokkal inkább kihívás a megoldás megtalálására.

Apukám (aki szintén matematikát és fizikát a két tárgyat tanította) világnézete szerint a

világmindenség semmit nem ér a matematika és a fizika megfelelő mélységű

ismerete nélkül, így elég határozott indítást kaptam e két tárgy tanulása és

tanítása terén.

Igyekszem a módszertani repertoáromat folyamatosan bővíteni: a differenciálás

 érvényesítése, a motiváció felkeltése, fenntartása, és a többféle megközelítés elvének

érvényesítése miatt.

Az óráimon különböző tanítási módszereket alkalmazok, hogy minden tanulási stílust

kielégítsek, beleértve az interaktív foglalkozásokat, gyakorlati feladatokat és a csoportos

feladatokat.

Elkötelezett vagyok amellett, hogy minden diák elérje a teljesítőképességének maximumát,

 és hogy hosszabb távon felkeltsem az érdeklődésüket a matematika tudományok iránt.

A fizika és a matematika két nagyon alkalmas szaktárgy arra, hogy ezeken

keresztül megtanítsam a gyerekeket a logikus gondolkodásra, fejlesszem a

probléma megoldó képességüket, segítsem őket a kapott információk között

tudatosan eligazodni, tehát egy kicsit felkészítsem őket az életre…

                     

Végzettségem: Tanító-művelődésszervező (okl. sz.:453/1991)

Könyvtár specializáció

     Vitéz János Tanítóképző Főiskola

 

Közel 30 év pedagógiai tapasztalattal rendelkezem.

Pályafutásom nagy részét a Piliscsévi Általános Iskolában töltöttem.

Munkám során kiemelt jelentőséget tulajdonítok a tehetséggondozásnak.

Végzettséggel és gyakorlattal rendelkezem a Polgár Judit féle Sakkpalota módszer oktatásában, ami az egyik legjobb program a kreatív, tehetséges gyerekek fejlesztésére.

Tanár és sportlövész edzőként számos tanítványomat sikerült eljuttatnom az országos bajnokságok és diákolimpiák dobogóira.

Vallom, hogy minden gyerek tehetséges valamiben. A mi dolgunk, hogy segítsünk ezt megtalálni és kibontakoztatni.

 

Kóbor Kriváneková Nikoleta vagyok, Szlovákiában születtem.  2019 óta magyar és szlovák állampolgár vagyok. A férjemmel Kesztölcön élünk 9 éve. Egy csodálatos kisfiú édesanyja vagyok, aki minden percünket bearanyozza.

Szlovákiában jártam Magyar Tanítási Nyelvű Alapiskolába és a középiskolai tanulmányaimat Kereskedelmi Akadémián végeztem, magyar nyelvű osztályban. Mivel magyar nyelvű oktatásban részesültem, így a magyar nyelv volt a „plusz” tantárgy. Esztergomban a Pázmány Péter Katolikus Egyetemen szereztem a szociálpedagógusi diplomát. Közel 10 évig dolgoztam a gyermekvédelemben, az utolsó 3-4 évben, mint óvodai és iskolai szociális segítő. Ebben a munkakörben lehetőségem nyílt arra, hogy az óvodák és az iskolák napi dolgaiban részt vegyek. Ennek is köszönhetően hoztam meg a döntést, hogy pedagógusi pályára lépjek.

Idén felvételt nyertem a Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógusképző Kar, szlovák és nemzetiségi szlovák nyelv és kultúra tanári szakra. A tudásomat ezzel is gyarapítani kívánom.

Miért a Szlovák nyelv? – Számomra egyértelmű volt, mivel az egyik részem a mai napig „Szlovák”.  Nagy örömre szolgált mikor megtudtam, hogy a környezetemben a szlovák nemzetiség jelen van. Bízom benne, hogy a tudásom és az ismereteim által a gyermekek – szüleik – többet megtudnak majd Szlovákiáról. Meglátják, hogy a szlovák nyelv nem is olyan ördögtől való.

"Azok a dolgok tesznek egyedivé, amiben különbözök másoktól. " Alan Alexander Milne, Micimackó