csevisuli

Ekreta belépés

GDPR

Adatvédelmi tisztviselő neve:
dr. Drahos Tamás

elektronikus elérhetősége:
tamas.drahos2@kk.gov.hu

Levelezési címe:
Esztergomi Tankerületi Központ
2500 Esztergom, Széchenyi tér 6.

Borítékon kérjük feltüntetni:
Adatvédelmi tisztviselő SK felbontásra

Kedves Szülők, Tisztelt Kollegák!

 

 

Ezúton köszönöm a lehetőséget, hogy bemutatkozhatok Önöknek. Bodnár Diána vagyok, végzettségemet tekintve közgazdász, szálláshelymenedzsment specifikációval, ugyanakkor az örök „útkereső”, akinek az alapszabály az életében: az egyediség szabadsága. Ezen jelzők magyarázataképp Hamvas Béla gondolatát hívom segítségül:

„Az ember ott kezdődik, hogy teremt valamit, ami nincs.

Valakinek lenni a semmiből.

Nem a legkisebb, hanem a legnagyobb ellenállást keresni.

Csak azt érdemes megcsinálni, ami lehetetlen."

Eddigi ismereteim alapján- reményeim szerint, hasznos tudástárral fogom tudni felvértezni a gyermekeket a hétköznapokban, annak köszönhetően, hogy az elmúlt években széleskörű tapasztalatot gyűjthettem. Példaként említve: középvezetői múltam hat évre nyúlik vissza, mellette pedig, saját vállalkozást üzemeltetek, amiben a gyermekek központi szerepet játszanak. Továbbá, aktív egyetemi tanulmányaim biztosítják az alapot a folyamatos önképzés kapcsán jelenleg is, hiszen úgy gondolom, hogy az életben az egyik legfontosabb dolog a változásra való fogékonyság, ami leghatékonyabban a folyamatos tanulással érhető el, így ez a jövőt illetőleg az egyik legfőbb célom.  A “tanár-diák” lét kettősségű helyzetem előnye, hogy pontosan érzem annak a súlyát, amit a bizonyítási vágy terhe ró a diákok vállaira, ezért úgy gondolom, hogy ez a szituáció egymás megértésének elősegítését szolgálja a diákok és köztem. Szabadidős elfoglaltságom a vállalkozásom koordinálásval telik, mely szezonális jellegű és turizmusra épít, ugyanakkor a természetjárás, a versírás, a művészeti véna erősítése és a szociális jellegű tevékenységek is az általam kedvelt témacsoportok tárházát bővítik.

Tanári karrierpályám tekintetében elmondhatom, hogy életkorom és tudásvágyam elérte azt a pontot, melynek alapja nem „csak és kizárólagos” elven az önfejlesztés, hanem az ezidáig megszerzett és a jövőben megszerzésre váró ismeretek átadásának és kamatoztatásának lehetősége a fiatalabb korosztály tanulmányain keresztül-a hasznosság jegyében.

Záróakkordként egy angol népköltést kívánok Önökkel megosztani, melynek fényében szeretném a diákokkal való kapcsolatrendszerem, az irántuk társított elképzelésem és a vállalt feladatköröm lelkületét vázolni:

„Egy szeg miatt a patkó elveszett,
A patkó miatt a ló elveszett,
A ló miatt a csata elveszett,
A csata miatt az ország elveszett,
Verd be jól azt a patkószeget!

(Fordította: Károlyi Amy)

Maradok Tisztelettel:

Bodnár Diána

Kedves Szülők!

 

Kertészfi Andrea vagyok. 1994-ben végeztem az esztergomi Vitéz János Római Katolikus Tanítóképző Főiskola szlovák nemzetiségi tanítói szakán. Azóta dolgozom pedagógusként. A hosszú évek alatt sok tapasztalatot szereztem az iskoláskorú gyermekek tanításával, nevelésével kapcsolatban. 2006-ban  elvégeztem a Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Főiskolai Karán a szlovák nyelv és irodalom tanári szakot. Osztályfőnökként az általános iskola minden évfolyamán dolgoztam már. Mindig is úgy éreztem, hogy a legkisebbek nevelése az én igazi utam, jelenleg is másodikosokat tanítok. 2019-ben pedagógus minősítő eljárásban Pedagógus II. fokozatot szereztem.

Fontosnak tartom azt, hogy a gyerekek szívesen járjanak iskolába, családias légkörben, játékosan történjen a tanulási folyamat. Előtérbe helyezem az órákon az élményszerű tanulást, amely során a gyerekek tapasztalás útján szereznek új ismereteket, és hasznosítják azokat. Gyakran saját készítésű interaktív feladatokat is használok az órán, ezzel is elősegítve a gyerekek tanulás iránti vágyát.

Törekszem a nyugodt, kiegyensúlyozott légkör megteremtésére, az egymást elfogadó, egymást segítő közösség formálására. Sok mesével, játékkal, dicsérettel, jutalommal igyekszem megkönnyíteni az óvodából iskolába való átállást a leendő kis elsősök számára.

Hiszem, hogy a szülőkkel együttműködve, együtt gondolkodva tudjuk biztosítani a gyermekek egészséges fejlődését.

Nagy szeretettel várom gyermekeiket!

Üdvözlettel: Kertészfi Andrea

 

 

 

 

Kedves Olvasó!

 

Örömmel hozzuk tudtára, hogy iskolánk a 2024-es esztendőben az Országos Iskolakert Fejlesztési Program Iskolakerti Alapozó Alprogram V. ütemében nyertes pályázatot tudhat magáénak „kezdő iskolakertként”.

A pályamunkánk címe a „Föld, Kaland, Ilyesmi” elnevezést viseli, melynek gondolati sémája iskolánk küldetését és „hitvallását” hivatott magába foglalni.

Feltett szándékunk az iskolakert kialakítása által, a diákjaink természettel való kapcsolatának erősítése, a fenntarthatóság és a környezettudatosság előmozdítása, a tanulók oktatása és „élménytárházainak” bővítése a kertészkedés és a mezőgazdaság területén, továbbá, a közösségépítés ezen alternatív formában történő megvalósítása, kiegészítve a tanulók egészséges életmódra való nevelésével.

A kert megvalósítása a következőképpen kerül lefolytatásra Intézményünk által 2024. március 31-ig bezárólag: az iskola udvarán kialakítunk egy konyhakertet és egy bársonyvirág kertet emelt ágyások formájában, mi több, a talajszerkezet megerősítése végett  orgonaültetvényt tervezünk, megspékelve egy sziklakerttel-az esztétikum jegyében.

Amennyiben a fenti leírás felkeltette az érdeklődését és úgy érzi, szívesen csatlakozna tevékenységünkhöz, kérem vegye fel a kapcsolatot iskolánkkal.

Mottónk a következő:

„Építsünk Együtt Hagyományos és Természeti Köteléket,

Földdel, Kalanddal, Ilyesmivel (sz)építsük iskolai életterünket!”

Romány Tibor vagyok és testnevelőként, valamint osztályfőnökként veszem ki a részem a Piliscsévi Általános Iskola életéből.

A fő cél a mozgás és az egészségesebb életmód megszerettetése, a fizikális állapot és mozgáskultúra fejlesztése, de a feladat ettől sokkal több.

A testnevelés órák jellegéből fakadóan fokozottan kerülnek előtérbe a személyiségjegyek. Markánsabban mutatkoznak meg a dominanciák, az egyéni vagy csapatjátékos beállítódások, de határozottabban kerül felszínre sok egyéb mellett a félénkség vagy a gátlásosság is. Nem kaphatnak tehát kisebb hangsúlyt a valós vagy vélt, de minden esetben figyelmet érdemlő problémáik, hogy egészséges magabiztosságot és valós önismeretet szerezhessenek.

Éppen ezért sosem spórolok bizonyos szavakkal: „Hogy vagy…?” „Megoldjuk!” „Segítek!” „Szerintem úgy lenne jobb…” „Van megoldás…” „Ügyes vagy!” „Ez az! Meg tudtad csinálni!”

Tibibácsi (Így egyben, ahogy ők hívnak. 😊 )