csevisuli

Ekreta belépés

Intézmény fenntartója

ESZTERGOMI TANKERÜLETI KÖZPONT

2500 Esztergom Széchenyi tér 6.

képviseli: Muszela Szabolcs

Tel.:+36 33 795 225

email.: esztergom@kk.gov.hu

Web.:https://kk.gov.hu/esztergom

A tankerület/iskola adószáma:

15839156-2-11

GDPR

Adatvédelmi tisztviselő neve:
dr. Drahos Tamás

elektronikus elérhetősége:
tamas.drahos2@kk.gov.hu

Levelezési címe:
Esztergomi Tankerületi Központ
2500 Esztergom, Széchenyi tér 6.

Borítékon kérjük feltüntetni:
Adatvédelmi tisztviselő SK felbontásra


Bártfai Veronika vagyok, és a 8. osztály osztályfőnöke Piliscséven, ahol elsősorban Szlovák nyelvet és szlovák népismeretet tanítok, mellette állampolgári ismereteket, és hon-és népismeretet. Szlovák tudásomat a Mogyorósbányai Általános Iskolában hasznosítom. Munkám mellett tanulmányokat folytatok a Miskolci Egyetem Jogi Karán. Kriminológus  mesterszakon jelenleg végzős vagyok. Diplomamunkámban a kiskorúak családon belüli erőszakról írok, különösképpen a testi, lelki ráhatásokról. Fontos számomra, hogy a diákok kiegyensúlyozottak legyenek, és ha bármilyen gond is felmerülne, szakmai szemmel, gyorsan kiszűrjem, így lehetőséget adva, hogy a gyermek gyorsan mint testileg, legfőképp lelkileg helyre jöjjön. A pedagógusi elhivatottságom arra ösztönöz, hogy a tudásomat hasznosítva, a gyerekek jól érezzék magukat az iskolában.

 

 

 

Balázsné Takács Erika vagyok, tanítóként, tanárként és napközis nevelőként veszem ki a részem a Piliscsévi Általános Iskola munkájában 2018 óta. 

Gyermekkorom óta szívesen töltöttem időt iskolában, örültem a tanító nénimnek és leginkább “iskolásat” szerettem játszani. Most már közel 40 éve, hogy az iskola lett az életterem a második otthonom úgy, mint tanuló és tanító. Rajz tanítóként, orosz szakos tanárként és angol tanítóként szereztem diplomát és ezeken a területeken dolgoztam. Pályázatokat nyertem, táborokban, versenyeken szerepeltem sikerrel. Gyermekeim közül egyikőjük sem ezen a területen dolgozik, bár az idegen nyelv szeretete az utazás a kihívások mind hármójuk 

életének része. 

“Minden jó adomány és minden tökéletes ajándék fölülről való, és a világosságnak Atyjától száll alá, akinél nincs változás vagy a változás árnyéka.”(Jakab Apostol levele 1/17.)

A Határtalanul pályázati program keretén belül a 7. osztály a kesztölci és leányvári diákokkal együtt a horvát tengerparton tölthetett 5 napot, színes, gazdag programok során ismerkedve a határon túli magyarság életével.

                                                                                                                                                                                                                                                                             

A belügyminiszter
.../2024. (…) BM rendelete
a 2024/2025. tanév rendjéről


A nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény 94. § (1) bekezdés a), b), p) és r) pontjában kapott felhatalmazás alapján, a Kormány tagjainak feladat- és hatásköréről szóló 182/2022. (V. 24.) Korm. rendelet 66. § (1) bekezdés 29. pontjában meghatározott feladatkörömben eljárva a következőket rendelem el:
1. A rendelet hatálya
1. §
A rendelet hatálya kiterjed
a) – fenntartóra tekintet nélkül –
aa) az iskolákra,
ab) a kollégiumokra,
ac) a gyógypedagógiai, konduktív pedagógiai nevelési-oktatási intézmények iskoláira és kollégiumaira, továbbá a fejlesztő nevelést-oktatást végző iskolaként működő gyógypedagógiai, konduktív pedagógiai nevelési-oktatási intézményekre,
ad) a többcélú köznevelési intézmények iskoláira és kollégiumaira [a továbbiakban az aa)–ad) alpontban foglaltak együtt: nevelési-oktatási intézmény],
ae) az egységes gyógypedagógiai, konduktív pedagógiai módszertani intézmények utazó gyógypedagógusi, utazó konduktori hálózataira,
b) az Oktatási Hivatalra (a továbbiakban: Hivatal),
c) a fővárosi és vármegyei kormányhivatalokra, a járási (fővárosi kerületi) hivatalokra,
d) a tankerületi központokra és a Klebelsberg Központra,
e) a tanulókra és az iskolákba jelentkezőkre,
f) a pedagógusokra,
g) a nevelő és oktató munkát közvetlenül segítőkre, a műszaki, a kisegítő és az egyéb munkakört betöltőkre, valamint
h) a tanulók és az iskolákba jelentkezők törvényes képviselőire.
2. A tanév, a tanítási év
2. §
(1) A nevelési-oktatási intézményekben a munkát a tanév, ezen belül a tanítási év keretei között kell megszervezni.
(2) Ha e rendelet másképp nem rendelkezik, a 2024/2025. tanévben a tanítási év első tanítási napja 2024. szeptember 2. (hétfő) és utolsó tanítási napja 2025. június 20. (péntek). A tanítási napok száma – a gimnázium, a szakgimnázium és a szakiskola kivételével – valamennyi
2
intézménytípusban száznyolcvanhárom nap. A nappali oktatás munkarendje szerint működő szakgimnáziumban százhetvenkilenc, gimnáziumban és szakiskolában száznyolcvan nap a tanítási napok száma.
(3) Az iskola utolsó, befejező évfolyamán, valamint a szakgimnázium tizenkettedik évfolyamán az utolsó tanítási nap
a) középfokú iskolákban 2025. április 30. (szerda),
b) a két évfolyamos részszakmára való felkészítést folytató szakiskolákban 2025. május 30. (péntek).
(4) A többcélú köznevelési intézmény szakképző intézményegységében a tanítási év befejezésére a szakképzésért felelős miniszter által a 2024/2025. tanév szakképzésben alkalmazandó rendjéről kiadott miniszteri rendeletet kell alkalmazni.
(5) A tanítási év lezárásának, a tanuló minősítésének, a magasabb évfolyamra lépésnek nem akadálya, ha az iskola a rendkívüli tanítási szünet elrendelése miatt kieső tanítási napokat a nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény (a továbbiakban: Nkt.) 30. § (3) bekezdésében meghatározottak szerint nem tudja teljes egészében pótolni. Az iskola indokolt esetben gondoskodik az elmaradt tananyag 2025/2026. tanítási évben történő feldolgozásáról.
(6) A tanítási év lezárását követően az iskola – ha az iskola fenntartója azzal egyetért, és az ahhoz szükséges feltételeket biztosítja – a tanulói részére pedagógiai program végrehajtásához nem kapcsolódó foglalkozásokat szervezhet, amelyeken a részvételt a tanuló, kiskorú tanuló esetén a szülő az iskola igazgatójához benyújtott kérelemben kezdeményezheti.
(7) A 2024/2025. évi közfoglalkoztatási programokkal összefüggő képzési programban felnőttoktatás keretében részt vevő tanulók a 2024/2025. tanévre 2024. szeptember 1-jét követően is beiratkozhatnak.
(8) Az iskolai végzettséggel nem rendelkező, munkanélküli vagy inaktív személyek alapfokú végzettség megszerzését, funkcionális analfabetizmus csökkentését, képzési vagy foglalkoztatási programokba történő bekapcsolódását célzó projektben részt vevő, felnőttoktatás keretében tanulók a 2024/2025. tanévre 2024. szeptember 1-jét követően is beiratkozhatnak.
3. §
Az alapfokú művészeti iskolákban és a felnőttoktatásban a tanítási év első és utolsó napját – a tanítási év első és utolsó hetének keretében – az igazgató határozza meg.
4. §
(1) A tanítási év első féléve 2025. január 17-ig tart. Az iskolák 2025. január 24-ig értesítik a tanulókat, kiskorú tanuló esetén a szülőket az első félévben elért tanulmányi eredményekről. A 3. §-ban meghatározott esetben az első félév utolsó napját az igazgató állapítja meg. Az értesítést ettől a naptól számított öt munkanapon belül kell megküldeni.
(2) Az első félév és tanítási év utolsó napját, a középiskolában a május–júniusi szóbeli érettségi vizsgaidőszak utolsó napját követő tizenöt napon belül az iskolák a nevelőtestületi értekezleten elvégzik a pedagógiai munka elemzését, értékelését, hatékonyságának vizsgálatát. A nevelőtestületi értekezletről készített jegyzőkönyvet tájékoztatás céljából meg kell küldeni a fenntartónak.
3
3. Tanítási szünet a tanítási évben, a tanítás nélküli munkanapok
5. §
A tanítási évben – a tanítási napokon felül – a nevelőtestület a tanév helyi rendjében meghatározott pedagógiai célra az általános iskolában, a fejlesztő nevelést-oktatást végző iskolában és az alapfokú művészeti iskolában négy, a nappali oktatás munkarendje szerint működő gimnáziumban, szakiskolában és készségfejlesztő iskolában hét, a szakgimnáziumban nyolc, az utazó gyógypedagógusi, utazó konduktori hálózatban négy munkanapot tanítás nélküli munkanapként használhat fel, amelyből – az utazó gyógypedagógusi, utazó konduktori hálózat kivételével – egy tanítás nélküli munkanap programjáról – a nevelőtestület véleményének kikérésével – az iskolai diákönkormányzat jogosult dönteni, egy tanítás nélküli munkanap kizárólag pályaorientációs célra használható fel.
6. §
(1) Az őszi szünet előtti utolsó tanítási nap 2024. október 25. (péntek), a szünet utáni első tanítási nap 2024. november 4. (hétfő).
(2) A téli szünet előtti utolsó tanítási nap 2024. december 20. (péntek), a szünet utáni első tanítási nap 2025. január 6. (hétfő).
(3) A tavaszi szünet előtti utolsó tanítási nap 2025. április 16. (szerda), a szünet utáni első tanítási nap 2025. április 28. (hétfő).
(4) Az iskola az (1)-(3) bekezdésben meghatározott szünetek mellett – a tanítási év kezdő és befejező napjának változatlanul hagyásával – más időpontban is adhat a tanulóknak szünetet, valamint a szünetek kezdő és befejező napját módosíthatja, ha – az Nkt. 30. § (2) és (3) bekezdésében meghatározottak megtartásával – heti pihenőnapon tartott tanítási nappal ehhez a szükséges feltételeket megteremti.
(5) A nemzetiségi oktatásban részt vevő iskolák az (1)-(3) bekezdésben meghatározott időpontoktól eltérhetnek, továbbá a (4) bekezdésben meghatározottak szerint a tanulók részére szünetet adhatnak, ha azt a nemzetiségi hagyományok vagy az anyanemzet hagyományai indokolják.
(6) Az (1)-(5) bekezdésben szabályozott szünetek napjain, ha azok munkanapra esnek, az iskolák – szükség esetén – gondoskodnak a tanulók felügyeletéről. A felügyelet megszervezéséről több iskola közösen is gondoskodhat.
4. Az általános iskolai beiratkozás és a középfokú iskolai, a kollégiumi felvételi eljárás, valamint az Arany János Programokkal kapcsolatos feladatok lebonyolításának ütemezése
7. §
Az Nkt. 50. § (7) bekezdése alapján az iskola első évfolyamára a tanköteles tanulókat 2025. április 10-11-én kell beíratni.
4
8. §
A középfokú iskolai, a kollégiumi felvételi eljárás, valamint az Arany János Programokkal kapcsolatos feladatok lebonyolításának ütemezését a 2. melléklet tartalmazza.
5. A vizsgák rendje
9. §
(1) Az érettségi vizsgákat az 1. mellékletben foglaltak szerint kell megtartani.
(2) Az alapfokú művészeti iskolákban a tanítási év utolsó három hetében lehet vizsgát szervezni. A vizsga időpontját az iskola igazgatója határozza meg.
(3) A szakgimnáziumban és a szakiskolában a képesítő vizsgák időpontját a köznevelésért felelős miniszter 2024. szeptember utolsó munkanapjáig teszi közzé a Hivatal honlapján.
6. A témahetek és a témanap megszervezése
10. §
(1) A nevelési-oktatási intézmények működéséről és a köznevelési intézmények névhasználatáról szóló 20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelet [a továbbiakban: 20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelet] 7. § (4) bekezdése szerinti projektoktatást lehetővé tevő témahetek és témanap időpontjai:
a) Magyar Diáksport Napja 2024. szeptember 27.,
b) „PÉNZ7” pénzügyi és vállalkozói témahét 2025. március 3-7. között,
c) Digitális Témahét 2025. március 24-28. között,
d) Fenntarthatósági Témahét 2025. április 7-11. között.
(2) A nevelési-oktatási intézmény a munkatervében meghatározott módon részt vehet a témahetekhez, témanaphoz kapcsolódó programokon, továbbá a tantervben előírt, az adott témával összefüggő tanítási órákat, valamint egyéb foglalkozásokat a témahét, témanap keretében megszervezheti.
7. Országos mérés, értékelés, szakmai ellenőrzés elrendelése
11. §
(1) A tanév során az országos mérést az alábbi évfolyamokon és mérési területeken kell lebonyolítani:
a) 4. évfolyamon szövegértés és matematika egy mérési napon;
b) 5. évfolyamon szövegértés, matematika, digitális kultúra és történelem két mérési napon;
c) 6-11. évfolyamon szövegértés, matematika, digitális kultúra, történelem, természettudomány, idegen nyelv, célnyelv három mérési napon.
5
(2) Az idegen nyelvi mérést az angol vagy német nyelvet első idegen nyelvként tanulók körében, a célnyelvi mérést angol és német nyelvből kell lebonyolítani.
(3) Az iskolák az (1) bekezdésben meghatározott mérések előkészítéséhez 2025. február 28-ig a Hivatal informatikai rendszerében rögzítik a szükséges tanulói adatokat és mérési csoportokat.
(4) Azok az iskolák, amelyekben a matematika tantárgyat az adott nemzetiség nyelvén oktatják, a (3) bekezdésben szereplő adatszolgáltatás során egyénenként jelzik, hogy melyek azok a tanulók, akik számára a matematika mérőeszközt a Hivatal a nemzetiség nyelvén biztosítsa. Ezek a tanulók a matematika mérést a nemzetiség nyelvén teljesítik.
(5) Az (1) bekezdésben meghatározott méréseket az iskoláknak a Hivatal által meghatározott ütemezés szerint kell lebonyolítaniuk. A mérésekre 2025. március 24. és 2025. május 30. között kerül sor.
(6) A méréseket a Hivatal által elkészített – és informatikai rendszerének közvetítésével az iskolák, tanulók számára elérhetővé tett – digitális mérőeszközök alkalmazásával kell lebonyolítani.
(7) Az iskolák az (1) bekezdésben meghatározott mérések lezárásához kapcsolódó adatokat legkésőbb 2025. június 6-ig küldik meg.
(8) A Hivatal az (1) bekezdés c) pontja szerinti matematika, szövegértés, természettudomány és nyelvi mérések előzetes tanulói eredményeit 2025. június 13-ig küldi meg az iskoláknak.
(9) A nemzetközi mérési feladatokban az iskolák és tanulóik a Hivatal felkérése alapján vesznek részt.
(10) A tanuló eltérő ütemű fejlődéséből, fejlesztési szükségleteiből fakadó egyéni hátrányok csökkentése, továbbá az alapkészségek sikeres megalapozása és kibontakoztatása érdekében az általános iskolák 2024. október 11-ig felmérik azon első évfolyamos tanulóik körét, akiknél az óvodai jelzések vagy a tanév kezdete óta szerzett tapasztalatok alapján az alapkészségek fejlesztését hangsúlyosabban kell a későbbiekben támogatni, és ezért a pedagógus indokoltnak látja az azt elősegítő pedagógiai tevékenység megalapozásához a Diagnosztikus fejlődésvizsgáló rendszer alkalmazását. Az általános iskolák 2024. október 22-ig jelentik a Hivatalnak az érintett tanulók létszámát. Az e bekezdésben meghatározott vizsgálatokat az általános iskolák a kiválasztott tanulókkal 2024. december 6-ig elvégzik.
(11) Az általános iskolai feladatellátásban részt vevő nevelési-oktatási intézmények a nyolcadik évfolyamos tanulóik számára – a felnőttoktatásban tanulók kivételével – 2024. szeptember 17. és 2024. október 9. között megszervezik az Nkt. 80. § (1a) bekezdése alapján a pályaválasztást megalapozó kompetenciák vizsgálatát a Hivatal által elkészített – és informatikai rendszerének közvetítésével az iskolák számára elérhetővé tett – digitális mérő – és támogató eszközökkel, a Hivatal által kiadott eljárásrend alkalmazásával. A vizsgálat lebonyolításához kapcsolódó adatokat az iskolák a Hivatal részére 2024. október 16-áig küldik meg.
(12) A 2024/2025. tanévben az Nkt. 80. § (9) bekezdése és a szakképzésről szóló 2019. évi LXXX. törvény 35. § (5) bekezdése alapján, országos mérés, értékelés keretében a tanulók fizikai állapotának és edzettségének vizsgálatát az iskolák – az 1-4. évfolyamon, valamint a felnőttoktatásban tanulók kivételével – a nappali rendszerű iskolai oktatásban részt vevő tanulók esetében 2025. január 9. és 2025. május 9. között szervezik meg. A mérés eredményeit
6
az érintett iskolák 2025. június 20-ig töltik fel a Nemzeti Egységes Tanulói Fittségi Teszt rendszerbe.
12. §
(1) 2025. január 6. és 2025. április 30. között szakmai ellenőrzés keretében a Hivatal az általa kiválasztott nevelési-oktatási intézményekben, az intézményi dokumentumokban megvizsgálja a 20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelet 49. §-ában foglalt vendégtanulói jogviszony létesítését és annak dokumentálását.
(2) Az (1) bekezdés szerinti ellenőrzésről készült jelentést a Hivatal 2025. augusztus 29-ig küldi meg a köznevelésért felelős miniszter részére.
8. Záró rendelkezések
13. §
Ez a rendelet 2024. szeptember 1-jén lép hatályba.
14. §
Ez a rendelet 2026. június 1-jén hatályát veszti.
Dr. Pintér Sándor
belügyminiszter
7
1. melléklet a .../2024. (…) BM rendelethez
Érettségi vizsgaidőszakok, vizsganapok
1. A 2024. évi október–novemberi írásbeli érettségi vizsgák
A
B
C
1.
Emelt szintű írásbeli érettségi vizsga
Középszintű írásbeli érettségi vizsga
Időpont
2.
nemzetiségi nyelv és irodalom
nemzetiségi nyelv és irodalom
2024. október 11., 8.00
3.
magyar nyelv és irodalom
magyar nyelv és irodalom, magyar mint idegen nyelv
2024. október 14., 8.00
4.
földrajz
földrajz
2024. október 14., 14.00
5.
matematika
matematika
2024. október 15., 8.00
6.
latin nyelv, héber nyelv
latin nyelv, héber nyelv
2024. október 15., 14.00
7.
történelem
történelem
2024. október 16., 8.00
8.
francia nyelv
francia nyelv
2024. október 16., 14.00
9.
angol nyelv
angol nyelv
2024. október 17., 8.00
10.
kémia, gazdasági ismeretek, honvédelmi alapismeretek
kémia, honvédelmi alapismeretek, természettudomány
2024. október 17., 14.00
11.
ágazati és ágazaton belüli specializáció szakmai érettségi vizsgatárgyak, vizuális kultúra
ágazati és ágazaton belüli specializáció szakmai érettségi vizsgatárgyak, vizuális kultúra
2024. október 18., 8.00
12.
filozófia
filozófia
2024. október 18., 14.00
13.
német nyelv
német nyelv
2024. október 21., 8.00
14.
belügyi rendészeti ismeretek, dráma, mozgóképkultúra és médiaismeret
belügyi rendészeti ismeretek, dráma, mozgóképkultúra és médiaismeret
2024. október 21., 14.00
15.
digitális kultúra
digitális kultúra
2024. október 22., 8.00
16.
orosz nyelv, egyéb, más vizsganapon nem szereplő nyelvek
orosz nyelv, egyéb, más vizsganapon nem szereplő nyelvek
2024. október 22., 14.00
17.
olasz nyelv
olasz nyelv
2024. október 24., 8.00
18.
biológia, közigazgatási ismeretek
biológia
2024. október 24., 14.00
19.
spanyol nyelv
spanyol nyelv
2024. október 25., 8.00
20.
fizika, ének-zene
fizika, ének-zene
2024. október 25., 14.00
8
2. A 2024. évi október–novemberi szóbeli érettségi vizsgák
A
B
C
1.
Emelt szintű szóbeli érettségi vizsga
Középszintű szóbeli érettségi vizsga
Időpont
2.
szóbeli vizsgák

2024. november 7–11.
3.

szóbeli vizsgák
2024. november 18–22.
3. A 2025. évi május–júniusi írásbeli érettségi vizsgák
A
B
C
1.
Emelt szintű írásbeli érettségi vizsga
Középszintű érettségi írásbeli vizsga
Időpont
2.
magyar nyelv és irodalom
magyar nyelv és irodalom, magyar mint idegen nyelv
2025. május 5., 9.00
3.
matematika
matematika
2025. május 6., 9.00
4.
történelem
történelem
2025. május 7., 9.00
5.
angol nyelv
angol nyelv
2025. május 8., 9.00
6.
német nyelv
német nyelv
2025. május 9., 9.00
7.

digitális kultúra
2025. május 12., 8.00
8.
ének-zene, belügyi rendészeti ismeretek
ének-zene, belügyi rendészeti ismeretek
2025. május 12., 14.00
9.
biológia
biológia
2025. május 13., 8.00
10.
közigazgatási ismeretek

2025. május 13., 14.00
11.
nemzetiségi nyelv és irodalom
nemzetiségi nyelv és irodalom
2025. május 14., 8.00
12.
vizuális kultúra
vizuális kultúra
2025. május 14., 14.00
13.
kémia
kémia
2025. május 15., 8.00
14.
földrajz
földrajz
2025. május 15., 14.00
15.
orosz nyelv, egyéb, más vizsganapon nem szereplő nyelvek
orosz nyelv, egyéb, más vizsganapon nem szereplő nyelvek
2025. május 16., 8.00
16.
gazdasági ismeretek, honvédelmi alapismeretek
honvédelmi alapismeretek, természettudomány
2025. május 16., 14.00
17.
digitális kultúra

2025. május 19., 8.00
18.
latin nyelv, héber nyelv
latin nyelv, héber nyelv
2025. május 19., 14.00
19.
fizika
fizika
2025. május 20., 8.00
20.
mozgóképkultúra és médiaismeret
mozgóképkultúra és médiaismeret
2025. május 20., 14.00
21.
francia nyelv
francia nyelv
2025. május 21., 8.00
22.
filozófia
filozófia
2025. május 21., 14.00
23.
spanyol nyelv
spanyol nyelv
2025. május 22., 8.00
24.
dráma
dráma
2025. május 22., 14.00
9
A
B
C
25.
olasz nyelv
olasz nyelv
2025. május 23., 8.00
4. A 2025. évi május–júniusi szóbeli érettségi vizsgák
A
B
C
1.
Emelt szintű szóbeli érettségi vizsga
Középszintű szóbeli érettségi vizsga
Időpont
2.
szóbeli vizsgák

2025. június 3–11.
3.

szóbeli vizsgák
2025. június 16. – július 2.
10
2. melléklet a .../2024. (…) BM rendelethez
A középfokú iskolai, a kollégiumi felvételi eljárás, valamint az Arany János Programokkal kapcsolatos feladatok lebonyolításának ütemezése a 2024/2025. tanévben
A
B
1.
Határidők
Feladatok
2.
2024. szeptember 9.
A köznevelésért felelős miniszter pályázatot hirdet az Arany János Tehetséggondozó Programba és az Arany János Kollégiumi Programba történő jelentkezésről.
3.
2024. szeptember 30.
A Hivatal a honlapján közlemény formájában nyilvánosságra hozza a középfokú iskolák tanulmányi területeinek meghatározási formáját.
4.
2024. október 20.
A középfokú iskolák a középfokú intézmények felvételi információs rendszerében – a Hivatal által közzétett közleményben foglaltak szerint – meghatározzák tanulmányi területeiket, és rögzítik a felvételi eljárásuk rendjét tartalmazó felvételi tájékoztatójukat.
5.
2024. október 20.
A középfokú iskolák, kollégiumok nyilvánosságra hozzák a honlapjukon a felvételi tájékoztatójukat.
6.
2024. október 31.
Az általános iskola tájékoztatja a nyolcadik évfolyamos tanulókat a felvételi eljárás rendjéről.
7.
2024. október 31.
Az általános iskola tájékoztatja a hetedik évfolyamra járó tanulók szüleit arról, hogy gyermekük iskoláztatásával kapcsolatos kérdésben a szülők közösen döntenek, valamint arról, hogy ha az iskolaválasztással kapcsolatban a szülők vagy a szülő és a gyermek között vita van, annak eldöntése a gyámhatóság hatáskörébe tartozik, és gyermekük felvételi lapjait az általános iskola a gyámhatósági döntés szerint továbbítja.
8.
2024. november 15.
A Hivatal közzéteszi a 6 és 8 évfolyamos gimnáziumi központi írásbeli felvételi vizsgát szervező gimnáziumok, továbbá a kilencedik évfolyamra jelentkezők számára központi írásbeli felvételi vizsgát szervező intézmények jegyzékét.
9.
2024. december 2.
A tanulók jelentkezése a központi írásbeli felvételi vizsgára közvetlenül a központi írásbeli felvételi vizsgát szervező – az Arany János Tehetséggondozó Programra történő pályázat benyújtása esetén a pályázatban megjelölt – intézménybe.
10.
2024. december 6.
A központi írásbeli felvételi vizsgát szervező intézmények eddig az időpontig jelentik a Hivatalnak – a Hivatal által meghatározott módon – a hozzájuk a központi írásbeli felvételi vizsgákra jelentkezők száma alapján a feladatlapigényüket.
11.
2024. december 9.
Az Arany János Tehetséggondozó Programra történő pályázatok benyújtása.
12.
2025. január 17.
Az Arany János Kollégiumi Programba történő pályázatok benyújtása.
11
A
B
13.
2025. január 17.
Az Arany János Tehetséggondozó Programba tartozó intézmények megszervezik a találkozást a programba jelentkezőkkel.
14.
2025. január 18.
Az általános felvételi eljárás kezdete.
15.
2025. január 18., 10.00
Központi írásbeli felvételi vizsgák az érintett 6 és 8 évfolyamos gimnáziumokban. Központi írásbeli felvételi vizsgák a kilencedik évfolyamra és az Arany János Tehetséggondozó Programba jelentkezők számára az érintett intézményekben.
16.
2025. január 28., 14.00
Pótló központi írásbeli felvételi vizsgák a 6 és 8 évfolyamos gimnáziumokban, továbbá a kilencedik évfolyamra, valamint az Arany János Tehetséggondozó Programba jelentkezők számára azoknak, akik az előző írásbelin alapos ok miatt nem tudtak részt venni
17.
2025. január 24.
Az Arany János Tehetséggondozó Programba tartozó intézmények megszervezik a találkozást a programba jelentkező, a pótló írásbelin részt vett tanulókkal.
18.
2025. február 7.
A központi írásbeli felvételi vizsgát szervező intézmények a Hivatal által meghatározott módon értesítik az írásbeli eredményéről a tanulókat.
19.
2025. február 7.
Az Arany János Tehetséggondozó Programban és az Arany János Kollégiumi Programban részt vevő intézmények a programra benyújtott pályázatok eredményéről – egymás egyidejű előzetes értesítésével és a köznevelésért felelős miniszter bevonásával – értesítik az érintett törvényes képviselőket, tanulókat és általános iskolákat.
20.
2025. február 20.
Az általános iskola továbbítja a tanulói jelentkezési lapokat a középfokú iskoláknak, a tanulói adatlapot a Hivatalnak. (A 6 és 8 évfolyamos gimnáziumba történő jelentkezésről a tanuló közvetlenül is továbbíthatja a jelentkezési lapot a gimnáziumnak, a tanulói adatlapot a Hivatalnak.)
21.
2025. március 3. – március 20.
A szóbeli vizsgák az általános felvételi eljárás keretében.
22.
2025. március 21.
A középfokú iskola eddig az időpontig nyilvánosságra hozza a jelentkezők felvételi jegyzékét.
23.
2025. március 25-27.
A tanulói adatlapok módosításának lehetősége.
24.
2025. március 27.
A módosító tanulói adatlapok továbbításának határnapja. Az általános iskolai jelentkeztetés esetén az iskola eddig az időpontig elzárva őrzi az eredeti, korábban beküldött tanulói adatlap egyik példányát, és a módosító tanulói adatlapot továbbítja a Hivatalnak. A 6 és 8 évfolyamos gimnáziumba történő jelentkezés esetén a szülő egyénileg is továbbíthatja a módosító tanulói adatlapot a Hivatalnak.
25.
2025. április 3.
A Hivatal elektronikus formában megküldi a középfokú iskoláknak a hozzájuk jelentkezettek listáját ABC sorrendben.
12
A
B
26.
2025. április 10.
A Hivatal a módosító tanulói adatlapok alapján kiegészíti a jelentkezettek listáját.
27.
2025. április 15.
A középfokú iskola igazgatója az ideiglenes felvételi rangsort – a Hivatal által meghatározott módon – megküldi a Hivatalnak.
28.
2025. április 28.
A Hivatal kialakítja a végeredményt az igazgatói döntések és tanulói adatlapok egyeztetése alapján, és elküldi azt a középfokú iskoláknak (egyeztetett felvételi jegyzék).
29.
2025. május 5.
A felvételt hirdető középfokú iskolák megküldik a felvételről vagy az elutasításról szóló értesítést a jelentkezőknek és az általános iskoláknak.
30.
2025. május 12–23.
Rendkívüli felvételi eljárást kell tartani, ha az általános felvételi eljárás keretében a felvehető létszám 90%-ánál kevesebb tanulót vettek fel.
31.
2025. május 12. – augusztus 31.
A középfokú iskola igazgatója rendkívüli felvételi eljárást írhat ki.
32.
2025. május 23.
A 2025. május 23-ig megtartott rendkívüli felvételi eljárást meghirdető iskola igazgatója dönt a felvételi kérelmekről.
33.
2025. június 1.
A benyújtott kérelmek alapján lefolytatott jogorvoslati eljárás befejezése a fenntartónál.
34.
2025. június 30. – július 2.
Beiratkozás a középfokú iskolákba.