csevisuli

Ekreta belépés

Intézmény fenntartója

ESZTERGOMI TANKERÜLETI KÖZPONT

2500 Esztergom Széchenyi tér 6.

képviseli: Muszela Szabolcs

Tel.:+36 33 795 225

email.: esztergom@kk.gov.hu

Web.:https://kk.gov.hu/esztergom

A tankerület/iskola adószáma:

15839156-2-11

GDPR

Adatvédelmi tisztviselő neve:
dr. Drahos Tamás

elektronikus elérhetősége:
tamas.drahos2@kk.gov.hu

Levelezési címe:
Esztergomi Tankerületi Központ
2500 Esztergom, Széchenyi tér 6.

Borítékon kérjük feltüntetni:
Adatvédelmi tisztviselő SK felbontásra

Kedves Szülők!

Horváthné Kakuk Nikoletta vagyok, jelenleg az Eötvös Lóránd Tudományegyetem Tanító- és Óvóképző Karán folytatom tanulmányaimat, tanító szakon. Férjemmel és két gyermekemmel tavaly költöztünk Piliscsév festői falujába. Nagy örömömre, lehetőségem nyílt a Piliscsévi Általános Iskolában tanítói pályafutásomat elkezdeni.

A gyermekek számára fontos, hogy az iskolában kialakuljon egy olyan személyes közeg, ahol motiváltak és érdemes erőfeszítéseket tenniük. Ezért munkám során igyekszem szeretetteljes, támogató légkört biztosítani, ahol a gyermekek képességeiket és tudásukat játékos, élményszerű tanulási technikákkal fejleszthetik. Az alapkészségek elsajátítása mellett célom, hogy felfedezzem a bennük rejlő tehetséget és segítsek annak kibontakoztatásában.

Nagyon fontosnak tartom az olvasás megszerettetését, az alapvető anyanyelvi alapozás hangsúlyozását, mellyel fejlődik a gyermekek önértékelése, kreativitása és képzelete. A könyvek által új világ nyílik meg a gyermekek előtt, ahol észrevétlenül tanulhatnak szeretetről és barátságról, átélhetnek kalandokat, örömet, kudarcot és sikert egyaránt.

Gondolataimat az alábbi két idézettel szeretném zárni:

 

/”Minél jobban ismerjük a gyermeket, annál jobban megértjük,

   minél jobban értjük, annál inkább szeretjük,

   s így annál hatékonyabban tudjuk majd nevelni.”/

   (Nagy László)

 

/”Nem az a fontos, milyen sokat adunk, hanem az,

   mennyi szeretettel tesszük azt.”/

   (Teréz anya)

 

Tisztelt Szülők, Kedves Diákok és Kollégák!

Bodnár Diána vagyok, végzettségemet tekintve közgazdász, ugyanakkor hiszem, hogy a múlt megismerése elengedhetetlen ahhoz, hogy megértsük a „jelent” és felkészüljünk a jövő kihívásaira. Ennek apropóján, aktuálisan a tanulmányaimat a Kodolányi János Egyetem bölcsészkarán, Történelem szakon folytatom, ebből kifolyólag a hétköznapokban Történelem valamint Hon és népismeret tantárgyak keretében találkozhatnak velem a diákok.

Arra a kérdésre, hogy „miért választottam a történelem tanítást” a következő érvek élveznek prioritást a részemről: a történelem iránti érdeklődésem gyerekkorom óta meghatározó része az életemnek. Mindig is lenyűgözött, hogyan formálták az események és a nagy egyéniségek a világot, amelyben élünk. Tanárként az a fő célom, hogy ezt a lelkesedést és kíváncsiságot továbbadjam a diákoknak, valamint, hogy segítsek nekik felfedezni a történelem izgalmas világát. Nem mellesleg, feladatomnak érzem a tudásvágy és érdeklődés felkeltését, mivel szeretném, ha a diákok élvezettel és kíváncsisággal tanulnák a tantárgyat és megértenék annak összetett összefüggéseit. Fontos számomra, hogy ne csak száraz tényeket memorizáljanak, hanem valóban megértsék és átérezzék a történelmi események és folyamatok hozadékát. Továbbá, véleményem szerint elengedhetetlen a kritikus gondolkodás fejlesztése, melyre a történelem tanulása kiváló lehetőséget nyújt. Arra ösztönzöm a diákokat, hogy kérdéseket tegyenek fel, elemezzék a forrásokat és alakítsák ki saját véleményüket a történelmi eseményekről. Célom, hogy a diákok megértsék, hogyan kapcsolódnak össze a különböző történelmi események és felismerjék, hogy a múlt hatással van a jelenre és a jövőre is.

 

 

 

Kedves Olvasó!

 

Örömmel hozzuk tudtára, hogy iskolánk a 2024-es esztendőben az Országos Iskolakert Fejlesztési Program Iskolakerti Alapozó Alprogram V. ütemében nyertes pályázatot tudhat magáénak „kezdő iskolakertként”.

A pályamunkánk címe a „Föld, Kaland, Ilyesmi” elnevezést viseli, melynek gondolati sémája iskolánk küldetését és „hitvallását” hivatott magába foglalni.

Feltett szándékunk az iskolakert kialakítása által, a diákjaink természettel való kapcsolatának erősítése, a fenntarthatóság és a környezettudatosság előmozdítása, a tanulók oktatása és „élménytárházainak” bővítése a kertészkedés és a mezőgazdaság területén, továbbá, a közösségépítés ezen alternatív formában történő megvalósítása, kiegészítve a tanulók egészséges életmódra való nevelésével.

A kert megvalósítása a következőképpen kerül lefolytatásra Intézményünk által 2024. március 31-ig bezárólag: az iskola udvarán kialakítunk egy konyhakertet és egy bársonyvirág kertet emelt ágyások formájában, mi több, a talajszerkezet megerősítése végett  orgonaültetvényt tervezünk, megspékelve egy sziklakerttel-az esztétikum jegyében.

Amennyiben a fenti leírás felkeltette az érdeklődését és úgy érzi, szívesen csatlakozna tevékenységünkhöz, kérem vegye fel a kapcsolatot iskolánkkal.

Mottónk a következő:

„Építsünk Együtt Hagyományos és Természeti Köteléket,

Földdel, Kalanddal, Ilyesmivel (sz)építsük iskolai életterünket!”

 

Kedves Szülők!

 

1994-ben végeztem az esztergomi Vitéz János Római Katolikus Tanítóképző Főiskola szlovák nemzetiségi tanítói szakán. Azóta dolgozom pedagógusként. A hosszú évek alatt sok tapasztalatot szereztem az iskoláskorú gyermekek tanításával, nevelésével kapcsolatban. 2006-ban elvégeztem a Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Főiskolai Karán a szlovák nyelv és irodalom tanári szakot. Osztályfőnökként az általános iskola minden évfolyamán dolgoztam már. 2019-ben pedagógus minősítő eljárásban Pedagógus II. fokozatot szereztem.

Fontosnak tartom azt, hogy a gyerekek szívesen járjanak iskolába, családias légkörben, játékosan történjen a tanulási folyamat. Előtérbe helyezem az órákon az élményszerű tanulást, amely során a gyerekek tapasztalás útján szereznek új ismereteket, és hasznosítják azokat. Gyakran saját készítésű interaktív feladatokat is használok az órán, ezzel is elősegítve a gyerekek tanulás iránti vágyát. A tanítás során a fontos ismereteket szemléltetem, szívesen alkalmazok saját készítésű szemléltető eszközöket is. Szeretek a gyerekekkel kézműves tárgyakat készíttetni.

Törekszem a nyugodt, kiegyensúlyozott légkör megteremtésére, az egymást elfogadó, egymást segítő közösség formálására.

 

 

Romány Tibor vagyok és testnevelőként, valamint osztályfőnökként veszem ki a részem a Piliscsévi Általános Iskola életéből.

A fő cél a mozgás és az egészségesebb életmód megszerettetése, a fizikális állapot és mozgáskultúra fejlesztése, de a feladat ettől sokkal több.

A testnevelés órák jellegéből fakadóan fokozottan kerülnek előtérbe a személyiségjegyek. Markánsabban mutatkoznak meg a dominanciák, az egyéni vagy csapatjátékos beállítódások, de határozottabban kerül felszínre sok egyéb mellett a félénkség vagy a gátlásosság is. Nem kaphatnak tehát kisebb hangsúlyt a valós vagy vélt, de minden esetben figyelmet érdemlő problémáik, hogy egészséges magabiztosságot és valós önismeretet szerezhessenek.

Éppen ezért sosem spórolok bizonyos szavakkal: „Hogy vagy…?” „Megoldjuk!” „Segítek!” „Szerintem úgy lenne jobb…” „Van megoldás…” „Ügyes vagy!” „Ez az! Meg tudtad csinálni!”

Tibibácsi (Így egyben, ahogy ők hívnak. 😊 )