csevisuli

Ekreta belépés

Intézmény fenntartója

ESZTERGOMI TANKERÜLETI KÖZPONT

2500 Esztergom Széchenyi tér 6.

képviseli: Muszela Szabolcs

Tel.:+36 33 795 225

email.: esztergom@kk.gov.hu

Web.:https://kk.gov.hu/esztergom

A tankerület/iskola adószáma:

15839156-2-11

GDPR

Adatvédelmi tisztviselő neve:
dr. Drahos Tamás

elektronikus elérhetősége:
tamas.drahos2@kk.gov.hu

Levelezési címe:
Esztergomi Tankerületi Központ
2500 Esztergom, Széchenyi tér 6.

Borítékon kérjük feltüntetni:
Adatvédelmi tisztviselő SK felbontásra

                     

 

„Azért vagyok pedagógus, hogy a természetnek nyers gyémántját szép vigyázattal csiszoljam kristályba.”

(Németh László)

  

1972-ben születtem Esztergomban. Jelenleg Dorogon élek férjemmel és két gyermekemmel Dorka lányom (22 éves), Boldizsár (15 éves).

Általános iskolai tanulmányaimat a Zrínyi Ilona Általános Iskola zenei tagozatán végeztem, majd a Dobó Katalin Gimnáziumban végeztem a középiskolai tanulmányaimat. Általános és középiskolai éveim alatt hegedültem, valamint tagja voltam az esztergomi Monteverdi Kórusnak és a Dobó Gimnázium kórusainak.  A zene szeretete a mai napig megmaradt és fontosnak tartom, hogy a gyerekekkel kapcsolatokat keressünk a képző és a zeneművészet között.

Tanári diplomámat az egri Eszterházy Károly Tanárképző Főiskola földrajz –rajz szakán szereztem meg. Főiskolás éveim alatt, már több kiállításon szerepeltem képeimmel, sokáig nem tudtam dönteni a művész pálya és a pedagógusi pálya között. A tanítás erősebbnek bizonyult!

Szakmai szempontból sok remek lehetősségem volt eddigi munkahelyeimen az esztergomi József Attila Általános Iskolában és a dorogi Zrínyi Ilona Általános Iskolában.

Az utóbbiban 1991-től az Értékközvetítő és képességfejlesztő pedagógia (ÉKP) jegyében folyt a tanítás. Ezt a pedagógiai szemléletet nekem is magamévá kellett tennem, mikor 2005-ben itt helyezkedtem el. Több tanfolyamon, továbbképzésen is részt vettem. Rögtön bekapcsolódtam a Kutató Gyerekek Tudományos Konferenciájába. Tíz éven át különböző tudomány területeken indultak diákjaim, a tudományos munkáikkal.

De a szívem csücske a rajzszakkör, a rajztanítás. A szakkör lehetőséget biztosít több eszköz, technika megismerésére, s időben is több lehetőséget biztosít.

Mindig is foglalkoztatott a nehezebb sorsú gyermeke élete, körülményei beilleszkedési problémái, ezért örömmel végeztem el egy mediációval, vagyis konfliktuskezeléssel foglalkozó továbbképzést, majd egy másikat, a „Kommunikációs hídépítés ép és fogyatékos emberek között” címűt. A differenciálásnak a lényege, hogy ugyanazt a munkát más módon végzik el a gyerekek, képességüknek, technikai tudásuknak megfelelően, vagy különböző témákat dolgoznak fel, a már említett szempontok szerint.

2023-tól óraadóként dolgozom a Pázmány Péter Katolikus Egyetem BTK Vitéz János Tanárképző Egyetemen.

Nagyon örülök, hogy tanár vagyok. Ez az egyik leghálásabb munka. Kreatív, empatikus, sosem egysíkú, mindig van benne kihívás és mindig van benne siker. Mindig van lehetőség a tanulásra megújulásra, ha hagyjuk, magunkat mindennap tanulhatunk, mert diákjaink mindig előállnak valami újjal.

 

Romány Tibor vagyok és testnevelőként, valamint osztályfőnökként veszem ki a részem a    Piliscsévi Általános Iskola életéből.

Hiszem, hogy testnevelőként az egyik legközvetlenebb és leginteraktívabb kapcsolat alakítható ki a gyerekekkel, amit megfelelően felhasználva, hosszú távú és szoros összefonódás hozható létre az egészséges életmód és az azt meghatározó gondolkodásmód között. A testnevelés órák elengedhetetlen szakmaiságát, anatómiai és fiziológiai terhelhetőségek felmérését, vagy akár a különböző képességek korosztályfüggő módszertanú fejlesztését, ki kell hogy egészítse, a személyiség tudatos formálása, ami meghatározó eszköz lehet az egészséges és kiegyensúlyozott életük megformálásában.

Osztályfőnökként fontos, de nem a legfontosabb feladat, hogy adminisztratív vagy tanulmányi eredmények részletes megvitatása terén vezetőt vagy felelőst kapjon az osztály. Szükség van egy jóindulatú, szeretetteljes, de határozott biztonságot adó iránymutatásra, amit az iskolában egy számukra központi helyen szereplő felnőttnek, az osztályfőnöknek kell betölteni. Az így megteremtett biztonságérzet és bizalom lehet a záloga az iskola, ezáltal a tanulás megszerettetésének, a szociális és társas kapcsolati képességek fejlődésének, az egyéni és közösségi problémák megoldásának módjából megtanult helyzetkezeléseknek, egyszóval az élet tanulásának…

…ha visszagondolok a régi tanítóimra, már nem igazán emlékszem, hogy mit és hogyan tanítottak. Arra emlékszem, hogy mit adtak…

 

Kedves Olvasó!

 

Engedje meg, hogy röviden bemutatkozzam. Kugler Judit vagyok, piliscsévi családból származom. Bár a tanulmányaim és az életem különböző szakaszai az ország más pontjaira is elvittek, végül gyermekeimmel hazaköltöztem és Férjemmel itt telepedtünk le, a Pilis lankái alatt.

 

Igazgatóként 2024.01.21-vel az Esztergomi Tankerületi Központ kötelékében kezdtem meg munkámat községünk közel 100 éves múlttal rendelkező intézményében. Első igazgatói ciklusomat igazgatóhelyettesi és tanári munka előzte meg, 2021-től kezdődően. Fiatal pedagógusként, az egyetem után itt helyezkedtem el, 2006 és 2010 között angol tanárként, tanulószobásként és osztályfőnökként kaptam lehetőséget, majd a magánszférában saját nyelviskolámat vezettem hosszú éveken át.

Fiatal korom óta tanítással foglalkozom, első diplomámat a Pécsi Tudományegyetemen szereztem meg hungarológus, és alkalmazott nyelvész szakon. Diplomámat a piliscsévi szlovák identitás kérdésköréből írtam. Ugyanebben az évben Cambridge-i végzettséget szereztem angol nyelv oktatásából, gyermek – és felnőttoktatásban. 2021- és 2023 között két újabb diplomát szereztem, MA képzésben. Így lettem végül magyartanár, tettem le a pedagógus szakvizsgát és a Kodolányi János Egyetemen végeztem el a közoktatási vezetőképzést. Szakmai érdeklődési körömbe mindig is a nyelvek, a nyelvek átadásának mikéntje, a kisgyermekkori nyelvelsajátítás, a kultúrák sokszínűsége, az identitás, a nyelvi jogok kérdésköre állt, ezért is szeretem ezeket a tantárgyakat tanítani.

Közoktatási vezetőként, ezekben az erősen átalakuló időkben fontos kérdés számomra, hogy szakmai ismeretek birtokában, azt folyamatosan fejlesztve, tudást másokkal megosztva végezzem hivatásomat. Vezetői tevékenységem során olyan intézményt és tantestületet képzelek el, ahol az egyenesség, állandóság, következetesség, kiszámíthatóság, rend alapvető követelményként jelenik meg, ugyanakkor jelen van a nyitottság, empátia, rugalmasság, humánum, a sokszínűség, és a folyamatos megújulásra való törekvés.

Az iskolai tevékenységeknek, az oktatás-nevelés központjában a tanulóknak kell lennie. Az iskolát gyermekközpontú szemléletű intézménynek tartom, és ennek szellemében szeretném munkámat végezni. Fontosnak tartom az élménypedagógiát, az innovációt, a hovatartozás érzésének erősítését.

Háromgyermekes anyaként és pedagógusként vallom, hogy a tanítás a szeretet kifejezésének egyik módja, s úgy gondolom, a gyermekek megérdemlik mindkettőt.

Célom, hogy egy olyan közösséget alakítsunk ki, ahol minden diák számára biztonságos és inspiráló tanulási környezetet teremtünk, ahol a diákjaink kibontakozhatnak.

Büszke vagyok rá, hogy kollégáimmal és diákjainkkal együtt részese lehetek ennek az izgalmas útnak és együtt dolgozzunk az iskola sikereiért.

Intézményünk nemzetiségi kötődése nehéz kérdéseket vet fel a jövőre nézve, ugyanakkor  hiszem hogy múlt nélkül nincs jelen, se jövő, vallom Babits szavait, miszerint „…mennél gazdagabb a múltad,  annál több fonálon kapaszkodhatsz a jövőbe”.

Köszönöm a bizalmat azoknak a Szülőknek és Pedagógusoknak, akik intézményünk mellett elköteleződnek, akik hisznek abban, hogy a helyben lét ajándék és hogy egy kis falu iskolája is lehet versenyképes!

„Ahhoz, hogy egy gyermek virággá váljon, szüksége van az öntözésre a jó tanárok részéről.” /Rudolf Steiner/

„Ott virágozz, ahol gyökerezel!” (népköltés)