csevisuli

Ekreta belépés

Intézmény fenntartója

ESZTERGOMI TANKERÜLETI KÖZPONT

2500 Esztergom Széchenyi tér 6.

képviseli: Muszela Szabolcs

Tel.:+36 33 795 225

email.: esztergom@kk.gov.hu

Web.:https://kk.gov.hu/esztergom

A tankerület/iskola adószáma:

15839156-2-11

GDPR

Adatvédelmi tisztviselő neve:
dr. Drahos Tamás

elektronikus elérhetősége:
tamas.drahos2@kk.gov.hu

Levelezési címe:
Esztergomi Tankerületi Központ
2500 Esztergom, Széchenyi tér 6.

Borítékon kérjük feltüntetni:
Adatvédelmi tisztviselő SK felbontásra

 

 

Kedves Olvasó!

 

Örömmel hozzuk tudtára, hogy iskolánk a 2024-es esztendőben az Országos Iskolakert Fejlesztési Program Iskolakerti Alapozó Alprogram V. ütemében nyertes pályázatot tudhat magáénak „kezdő iskolakertként”.

A pályamunkánk címe a „Föld, Kaland, Ilyesmi” elnevezést viseli, melynek gondolati sémája iskolánk küldetését és „hitvallását” hivatott magába foglalni.

Feltett szándékunk az iskolakert kialakítása által, a diákjaink természettel való kapcsolatának erősítése, a fenntarthatóság és a környezettudatosság előmozdítása, a tanulók oktatása és „élménytárházainak” bővítése a kertészkedés és a mezőgazdaság területén, továbbá, a közösségépítés ezen alternatív formában történő megvalósítása, kiegészítve a tanulók egészséges életmódra való nevelésével.

A kert megvalósítása a következőképpen kerül lefolytatásra Intézményünk által 2024. március 31-ig bezárólag: az iskola udvarán kialakítunk egy konyhakertet és egy bársonyvirág kertet emelt ágyások formájában, mi több, a talajszerkezet megerősítése végett  orgonaültetvényt tervezünk, megspékelve egy sziklakerttel-az esztétikum jegyében.

Amennyiben a fenti leírás felkeltette az érdeklődését és úgy érzi, szívesen csatlakozna tevékenységünkhöz, kérem vegye fel a kapcsolatot iskolánkkal.

Mottónk a következő:

„Építsünk Együtt Hagyományos és Természeti Köteléket,

Földdel, Kalanddal, Ilyesmivel (sz)építsük iskolai életterünket!”

Romány Tibor vagyok és testnevelőként, valamint osztályfőnökként veszem ki a részem a Piliscsévi Általános Iskola életéből.

A fő cél a mozgás és az egészségesebb életmód megszerettetése, a fizikális állapot és mozgáskultúra fejlesztése, de a feladat ettől sokkal több.

A testnevelés órák jellegéből fakadóan fokozottan kerülnek előtérbe a személyiségjegyek. Markánsabban mutatkoznak meg a dominanciák, az egyéni vagy csapatjátékos beállítódások, de határozottabban kerül felszínre sok egyéb mellett a félénkség vagy a gátlásosság is. Nem kaphatnak tehát kisebb hangsúlyt a valós vagy vélt, de minden esetben figyelmet érdemlő problémáik, hogy egészséges magabiztosságot és valós önismeretet szerezhessenek.

Éppen ezért sosem spórolok bizonyos szavakkal: „Hogy vagy…?” „Megoldjuk!” „Segítek!” „Szerintem úgy lenne jobb…” „Van megoldás…” „Ügyes vagy!” „Ez az! Meg tudtad csinálni!”

Tibibácsi (Így egyben, ahogy ők hívnak. 😊 )

Halmos Zsuzsa vagyok, a Piliscsévi Általános Iskolában, tánc és mozgás tantárgyat tanítom az alsó tagozat 4 évfolyamán.

A Magyar Táncművészeti Egyetem mester szakán végeztem, néptáncpedagógus szakiránnyal.

Gyerekkoromban táncos vagy pedagógus szerettem volna lenni, a táncpedagógus hivatással mindkét álmom teljesült. Szerencsés helyzetben voltam tanáraim és mestereim között nagyszerű egyéniségek voltak.

A néptáncot, mint általános mozgáskultúrát tanítom. Játékokat használok konfliktus megoldásra, agresszió kezelésre, másság elfogadására, és az érzelmek elmélyítésére. Úgy gondolom, hogy a tanárnak egész pályája során tanulnia és változnia kell. Minden gyereket a neki legmegfelelőbb módszerrel motiválok, ötleteiket, kéréseiket beépítem az óráimba. Élménypedagógiai módszerekkel dolgozom.

„  A tehetségüket sikeresen fejlesztő egyéneket vizsgálva, világosan látható, hogy leginkább az készteti az embert a koncentrációra, ha örömét leli az adott tevékenységben.”

Csíkszentmihályi Mihály

A felnőtteknek Kováts Andrea, a gyerekeknek Andi néni vagyok. Matematikát és fizikát tanítok.

Rengeteg dolog van a világon, amitől félünk, pedig valójában semmi okunk nincs rá. Ilyenek például a pókok, és ilyen a logaritmus is…

A matematika egy izgalmas logikai játék, ami nem szabad, hogy a gyerekek számára mumus legyen, sokkal inkább kihívás a megoldás megtalálására.

Apukám (aki szintén ezt a két tárgyat tanította) világnézete szerint a világmindenség semmit nem ér a matematika és a fizika megfelelő mélységű ismerete nélkül, így elég határozott indítást kaptam e két tárgy tanulása és tanítása terén.

A fizika és a matematika két nagyon alkalmas szaktárgy arra, hogy ezeken keresztül megtanítsam a gyerekeket a logikus gondolkodásra, fejlesszem a probléma megoldó képességüket, segítsem őket a kapott információk között tudatosan eligazodni, tehát egy kicsit felkészítsem őket az életre…

Hajnali-Molnár Adél vagyok, gyógypedagógus: tanulásban akadályozott gyermekek tanításával, fejlesztésével foglalkozom az Esztergomi Montágh Imre EGYMI-ben, valamint a Piliscsévi Általános Iskolában. Végzettségeim: 2005-2009: Pázmány Péter Katolikus Egyetem Vitéz János Kar Esztergom, Szociálpedagógia szak.