Romány Tibor vagyok és testnevelőként, valamint osztályfőnökként veszem ki a részem a    Piliscsévi Általános Iskola életéből.

Hiszem, hogy testnevelőként az egyik legközvetlenebb és leginteraktívabb kapcsolat alakítható ki a gyerekekkel, amit megfelelően felhasználva, hosszú távú és szoros összefonódás hozható létre az egészséges életmód és az azt meghatározó gondolkodásmód között. A testnevelés órák elengedhetetlen szakmaiságát, anatómiai és fiziológiai terhelhetőségek felmérését, vagy akár a különböző képességek korosztályfüggő módszertanú fejlesztését, ki kell hogy egészítse, a személyiség tudatos formálása, ami meghatározó eszköz lehet az egészséges és kiegyensúlyozott életük megformálásában.

Osztályfőnökként fontos, de nem a legfontosabb feladat, hogy adminisztratív vagy tanulmányi eredmények részletes megvitatása terén vezetőt vagy felelőst kapjon az osztály. Szükség van egy jóindulatú, szeretetteljes, de határozott biztonságot adó iránymutatásra, amit az iskolában egy számukra központi helyen szereplő felnőttnek, az osztályfőnöknek kell betölteni. Az így megteremtett biztonságérzet és bizalom lehet a záloga az iskola, ezáltal a tanulás megszerettetésének, a szociális és társas kapcsolati képességek fejlődésének, az egyéni és közösségi problémák megoldásának módjából megtanult helyzetkezeléseknek, egyszóval az élet tanulásának…

…ha visszagondolok a régi tanítóimra, már nem igazán emlékszem, hogy mit és hogyan tanítottak. Arra emlékszem, hogy mit adtak…